نوشته شده توسط : سمیرا

1-چیزی که در روده ی شما است، بر اندازه روده تاثیر میگذارد

تحقیقات جدید منتشر شده در مجله ی Science نشان میدهد که میکروبهای روده نقش مهمی در چاقی ایفا میکنند. بااینحال محققان هنوز مطمئن نیستند که تاثیر آنها بر متابولیسم مواد غذایی چیست.

برای انجام یک مطالعه، موشها بصورت ژنتیکی بدون باکتریهای روده طراحی شده بودند. به نیمی از آنها باکتریهای افراد چاق و نیمی دیگر باکتریهای افراد لاغر داده شد. موشهایی که باکتریهای افراد چاق را دریافت کرده بودند اضافه وزن بیشتری داشتند. این نشان میدهد که باکتریهای روده صفات فیزیکی و متابولیکی صاحبان خود را منتقل میکنند.

محققان با این یافته ها میتوانند گام مهمی در ساخت پروبیوتیکهای تخصصی و درمانهای مبتنی بر موادغذایی بردارند و به افراد چاق برای کاهش وزن کمک کنند.

2-پروبیوتیکها میتوانند اضطراب و افسردگی را درمان کنند

دانشمندان تحقیقات زیادی درمورد رابطه ی بین باکتریهای روده و مواد شیمیایی مغز انجام داده اند. در این تحقیقات به ارتباط روده و مغز پی برده شد.

مطالعات منتشر شده در آکادمی ملی علمی نشان داد که موشهایی که از باکتری لاکتوباسیلوس رامنوسوس تغذیه میکنند، علایم کمتری از افسردگی و اضطراب داشتند. محققان براین باورند که این باکتری به تنظیم رفتار عاطفی کمک میکند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

سیتالوپرام در یک دسته دارویی به نامه بازدارنده های انتخابی بازجذب سروتونین که شامل فلوکستین، پاروکستین و سرترالین است، جای دارد.

این دارو به جز استفاده در درمان افسردگی، برای درمان زودانزالی مردان نیز استفاده می شود.

سیتالوپرام یک داروی ضد افسردگی است که انتقال دهنده های عصبی (مواد شیمیایی که عصب های درون مغز برای ارتباط با هم از آن استفاده می‌کنند) را تحت تاثیر قرار می دهد.

این دارو گاهی برای درمان انزال زودرس انجام می شود.

بطور کلی باعث کاهش میل جنسی می شود و حالت مسکن دارد.

تاثیر گذاری آن از حدود هفته دوم شروع می شود.

خواب آور نیست و در عین حال شما را آرام می کند.

انتقال دهنده های عصبی توسط عصب ها ساخته و آزاد می شود و سپس به گردش درآمده و به عصب های مجاور متصل می‌شوند. بنابراین انتقال دهنده های عصبی می توانند به عنوان سیستم ارتباطی مغز در نظر گرفته شوند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که علت افسردگی، عدم تعادل میان انتقال دهنده های عصبی است. سیتالوپرام با ممانعت از جذب یک انتقال‌دهنده عصبی به نام سروتونین پس از آزاد شدن توسط عصب ها، تاثیر خود را اعمال می کند.

از آنجایی که جذب، مکانیسم مهمی برای زدودن انتقال دهنده های عصبی آزاد شده و پایان دادن تاثیر آنها بر عصب های مجاور است، کاهش جذب ناشی از سیتالوپرام باعث وجود سروتونین آزاد بیشتر در مغز برای تحریک سلولهای عصبی است.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

1- سندرم فریاد گربه

سندرم فریاد گربه که با اسم p5 (کمبود در بازوی کوتاه کروموزوم5 ) نیز شناخته میشود به علت کوتاه شدن بازوی (p) در یکی از کروموزومهای شماره 5 به وجود میآید. دلیل حذف این کروموزوم مشخص نیست. علائم معمول این بیماری گریه با صدایی شبیه گربه است و هم چنین اندازه کوچک سر، تاخیر در رشد، ضعف عضلانی در دوران کودکی از ویژگیهای معمول این اختلال است. نوزادان مبتلا، با صدایی شبیه به صدای گربه، گریه می‌کنند و در بیشتر موارد از لحاظ ذهنی کم‌توان هستند. سر این نوزادان کوچک‌تر از حالت عادی است. سندرم فریاد گربه با تخمین 1 در هر 20هزار تا 50 هزار تولد اتفاق می‌افتد و این شرایط برای تمام نژادها صادق است.

تشخیص: مادرانباردار باید در سه ماه اول بارداری آزمایش کاریوتایپ جنینی بدهند که با انجام این آزمایش اختلالات کروموزومی قابل تشخیص است و می توان از تولد این نوزادان پیشگیری کرد.

2- فیبروز سیستیک

فیبروز سیستیک بیماری پیشرفته و ژنتیکی است که غدد لنفاوی و از جمله غدد موکوس و غدد عرق را تحت تاثیر قرار میدهد بر اثر آن ترشحات در بخش‌های از بدن سفت و چسبنده می‌شوند.. این بیماری میتواند موجب عفونت دائمی ریه شده و قدرت تنفس را در طول زمان کاهش دهد. تاکنون درمانی برای این بیماری پیدا نشده اما درمانها در سالهای اخیر بسیار پیشرفت داشته است. استفاده از دارو، تمرینات، تغذیه و درمانهای تنفسی برخی از این درمانها تلقی میشود. اگر چه در تمام نژادها مشاهده شده‌است، عمدتاً بیماری مردمان اروپایی شمالی می‌باشد.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

دندانها به صورت متقارن بيرون مي آيند، به اين معني كه مولر(دندان آسياب) بالا در سمت چپ فك، بايد تقريباً همزمان با مولر بالا در سمت راست رشد كند.
رشد دندان مدتها قبل از مشاهده اولين دندان شروع مي شود. به عنوان مثال، اولين دندان كودك در حدود شش ماهگي ظاهر مي شود، اما رشد آن دندان ها در واقع در سه ماهه دوم بارداري شروع مي شود.
ابتدا تاج دندان ديده مي شود، در حالي كه ريشه ها حتي پس از بيرون آمدن دندان هم رشد مي كنند.۲۰ دندان اصلي در سنين ۲ تا ۳ سالگي بطور كامل بيرون مي آيند و تا حدود سن ۶ سالگي باقي مي مانند.دندان هاي بزرگسالان در سنين ۶ تا ۱۲ سالگي شروع به رشد مي كنند. اكثر بزرگسالان ۳۲ دندان دائمي دارند.دندانهاي پايين زودتر از دندانهاي بالايي بيرون مي آيند.زمان رشد دندان هاي فك پاييندندان پيشين وسط: ۶ تا ۱۰ ماهدندان هاي پيشين جانبي: ۱۰ تا ۱۶ ماهمولرهاي اول(دندان هاي آسياب اول): ۱۴ تا ۱۸ ماهدندان هاي نيش: ۱۷ تا ۲۳ ماهمولرهاي دوم(سري دوم دندان هاي آسياب): ۲۳ تا ۳۱ ماه

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

دلايل ژنتييكي (اگر پدر يا مادر خجالتي هستند در اين صورت كودك ممكن است ژنتيكي خجالتي باشد.)الگو برداري از پدر يا مادر (پدر و مادر­ي كه خودشان مهارت اجتماعي خوبي ندارند امكان دارد بچه خجالتي داشته باشند و نداند كه چگونه بايد ارتباط برقرار كند و دليل خجالتي بودن او الگو برداري از پدر يا مادرش باشد).كاري كه پدر و مادر در جهت كمك كردن به بچه ها در اين زمينه بايد انجام دهند اين است كه در درجه­ اول كلمه خجالتي را از دايره لغاتشان دور بياندازند و اصلا از آن استفاده نكنند. چون هربار كه از اين لغت استفاده مي كنيد اين خصوصيت اخلاقي را در كودكتان تقويت مي كنيد. مثلا وقتي مي گوييم بچه­ من خجالتيه، برچسب مي زنيد به كودكتان،
اين باعث مي شود كه بچه­ شما اگر روزي خواست يك رفتار غير خجالتي از خودش نشون بده با خودش بگويد كه نه من خجالتي ام، بهتر است من اين كار را انجام ندهم، نه نه اين با روحيات من سازگار نيست چون من خجالتي ام. پس در نتيجه اين لغت را از دايره لغات و زندگيتان حذف كنيد.
نكات مهم و جديد: نتايج جديدترين تحقيقات دنيا درباره كودكان گوشه گير و درمان قطعي آن
اگر مي خواهيد به مهماني برويد و دوست داريد، بچه شما در كنار بقيه كودكان با بزرگترها ارتباط خوبي برقرار كند يا با بچه ها ارتباط خوبي برقرار كند، بهترين كار اين است كه زودتر به آن مهماني برويد. قبل از اين كه همه بياييند و مكان شلوغ شود. سعي كنيد نفر اول يا دوم باشيد كه در مهماني حضور پيدا مي كنيد.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

مسواك زدن و نخ دندان كشيدن به طور منظم، مي تواند به كاهش درد آبسه دندان كمك كند.كودكان بايد دو بار در روز (صبح و شب) دندانهاي خود را مسواك بزنند. مسواك زدن بايد پس از رويش اولين دندان ها، به كودك آموزش داده شود.والدين بايد به كودكان كمك كنند كه نخ دندان بكشند و آن ها را به انجام اينكار عادت دهند.بسياري از كودكان تا سن ۶ تا ۸ سالگي، نمي توانند دندان هايشان را به تنهايي مسواك بزنند. مسواك زدن تا اين سن، بايد با كمك والدين انجام شود. اگر فرزند شما به اندازه كافي بزرگ شده است و به تنهايي مسواك مي زند، دندان هايش را پس از هر بار مسواك زدن نگاه كنيد و مطمئن شويد كه همه ي دندان ها كاملا سالم و تميز هستند.مراجعه منظم به دندانپزشك همچنين به سالم ماندن دندانها و دهان كودك كمك مي كند.مقدار غذاهاي قندي مانند شيريني، شكلات و نوشابه هايي كه كودك مصرف مي كند را كاهش دهيد.هيچگاه مراجعه به دندانپزشك را پشت گوش نيندازيد. بايد مطمئن شويد كه هر نوع پوسيدگي دندان درمان مي شود. هيچ پوسيدگي هرگز به خودي خود بهتر نمي شود.بپرسيد كه آيا يك داروي جديد بر بهداشت دهان و دندان كودك تأثير خواهد گذاشت يا خير. برخي داروها باعث كاهش توليد بزاق مي شوند و باعث مي شوند دندان ها در برابر پوسيدگي آسيب پذير شوند. بزاق به تجزيه اسيدها از قند و كربوهيدرات كمك مي كند و به حفظ سلامت دهان كمك مي كند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا
افكار خود را مديريت كنيد. هيچ كس نمي تواند كاملا فكر كردن را متوقف كند. اين كار غير ممكن است. اگر تلاش كنيد كه به چيزي فكر نكنيد، تنها فكر كردن را متوقف كرده ايد نه اينكه تمركز كرده باشيد! به جاي آن مي توانيد مواردي كه مانع از آن مي شوند تا به يك موضوع خاص تمركز كنيد را از ذهن خود بيرون كنيد
ذهن خود را مانند يك بوم خالي يا يك آسمان تاريك تصور كنيد. اجازه دهيد افكارتان بيايند و بروند ولي هيچ كدام از آن ها را دنبال نكنيد. در نهايت مغز شما آرام مي شود و احساس فشار كمتري خواهيد كرد.
افكارتان را بشماريد. اگر رسيدگي به افكار برايتان سخت است، سعي كنيد به آرامي شمارش افكار را انجام دهيد. از تماشا و دنبال كردن آن ها خود داري كنيد.
توجه فعال را در نظر بگيريد. همانطور كه شما كار انجام مي دهيد و فكر مي كنيد، تلاش كنيد روي كاري كه در دستتان است تمركز كنيد. با خودتان سرسخت باشيد و زماني كه ذهنتان سرگردان شد آن را به كار بازگردانيد. همانطور كه شما توجه خود را متمركز مي كنيد، آرامش ذهن شما بهبود خواهد يافت.
جسم خود را آرام كنيد. يك دليل از دست رفتن تمركز، حركات بدني است. به عنوان مثال در سالن تئاتر افرادي كه مدام روي صندلي هايشان جا به جا مي شوند، سرشان را مي چرخانند و در كل حركت زياد دارند توجه شان را از دست مي دهند. تمركز معمولا با نوع وضعيت بدن در ارتباط است. براي مثال يك صندلي ثابت مي تواند تمركز شما را نسبت به موقعي كه از يك صندلي چرخان استفاده مي كنيد افزايش دهد.


:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا
۱-هنگام يادگيري يك مطلب مهم آدامس بجويد.
احتمالا بعد از خواندن اين مطلب به اين فكر مي كنيد كه از اين به بعد بايد آدامس جويدن در كلاس هاي درس آزاد شود! در واقع به دلايلي كاملا ناشناخته آدامس جويدن باعث افزايش فعاليت هيپوكامپ در مغز ميشود كه مركز يادگيري است و ناحيه بسيار مهمي براي حفظ و نگهداري مطالب مهم محسوب مي شود.
طبق يك تحقيق انجام شده در انگليس نشان داده شد كه نمرات امتحاني دانش آموزاني كه در كلاس آدامس مي جويدند بيشتر از دانش آموزان ديگر بود و سريعتر از آنها مي توانستند كلمات را به خاطر بياورند. شايد وقت آن رسيده شما هم آدامس مورد علاقه تان را بجويد!
۲-چشم هايتان را ببنديد و به اطراف بچرخانيد.
شايد انجام اين كار برايتان مضحك به نظر برسد اما حقيقت اين است كه واقعا به تقويت حافظه كمك مي كند. طبق گفته محققان حركت افقي چشم باعث فعال شدن هر دو نيمكره مغز مي شود. مطالعه اي روي افراد مختلف نشان داد كه كساني كه هر روز صبح ۳۰ ثانيه چشمهايشان را مي بستند و به اطراف حركت مي دادند به طور متوسط ۱۰% بيشتر از بقيه در به خاطر آوردن موضوعات و مطالب مختلف موفق بودند.
۳- دستتان را مشت كنيد.
مشت كردن دست ها، يعني دقيقا همان كاري كه موقع عصبانيت انجام مي دهيم باعث افزايش احتمال به ياد آوردن مطالب مي شود. بعضي ها اعتقاد دارند كه با مشت كردن انگشتان يك دست مي توانيد اطلاعات را در ذهنتان ذخيره كنيد و با مشت كردن دست ديگر آنها را به راحتي به خاطر بياوريد. از نظر محققان مشت كردن دست به فعال شدن مناطقي از مغز كه به حافظه مربوط است منجر مي شود.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا
۱- استيل ال كارنيتين Acetyl-l-Carnitine
يك آمينو اسيد است كه براي بهبود هشياري، تمركز و ذهن است. عمدتا با ايجاد استيل كولين، يك انتقال دهنده عصبي، براي يادگيري، حافظه، تنظيم چرخه خواب و كاركرد مغز، به كار مي رود. ALCAR به عنوان يك آنتي اكسيدان قوي عمل مي كند و آسيب راديكال هاي آزاد در سلول هاي مغزي را متوقف مي كند.
اين قرص، داراي خاصيت ضد افسردگي است كه اغلب به عنوان داروي ضد افسردگي تجويز مي شود.
ميزان مصرف روزانه توصيه شده از ۶۳۰ تا ۲۵۰۰ ميلي گرم در روز و بالاتر از ۴۰۰۰ ميلي گرم براي درمان بيماران آلزايمري است.
از اينجا مي توانيد خريد كنيد
۲- آلفا جي پي سي Alpha-GPC
آلفا GPC به تشكيل غشاي سلولي سالم كمك مي كند و سطوح انتقال دهنده هاي عصبي مثل دوپامين، سروتونين و گاما آمينوبوتيريك اسيد را افزايش مي دهد.
اين دارو در اروپا، براي درمان آلزايمر استفاده مي شود.
زماني كه به عنوان مكمل استفاده مي شود، مي تواند به بهبود حافظه كمك كند.
يك دز معمولي آلفا GPC ۳۰۰ تا ۶۰۰ ميلي گرم است.


:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا
۱-روغن زيتون
روغن زيتون سرشار از پلي فنل است كه يك آنتي اكسيدان قوي محافظ مغز است. دقت كنيد كه بسياري از روغن زيتون هاي موجود در بازار مصنوعي هستند. بهتر است خودتان آن را تهيه كنيد يا از مارك هاي معتبر استفاده نماييد.
۲-روغن نارگيل
روغن نارگيل باعث بهبود توانايي نورنهاي مغزي براي استفاده از انرژي و همزمان با آن كاهش توليد راديكالهاي آزاد آسيب زا ميشود. علاوه بر اين روغن نارگيل حاوي چربي هاي اشباع است كه يك ماده ي مغذي ضروري براي بهبود عملكرد غشاي سلولي مغز است.
۳-سالمون وحشي
يك منبع طبيعي از چربي هاي اشباع امگا ۳ DHA است. DHA نقش مهمي براي حفاظت سلامت سلولهاي مغزي دارد. همچنين رشد سلولهاي مغزي در مركز حافظه ي مغز را تحريك ميكند.
۴-زغال اخته
زغال اخته سرشار از آنتي اكسيدانهاي محافظ مغز است. اين همچنين به كاهش التهاب و اختلالات مغزي كمك ميكند. تاثير ذغال اخته بر هوش رياضي و تقويت حافظه كاملا ثابت شده است. مي توانيد آن را از ميوه فروشي ها تهيه كنيد.
۵-زردچوبه
بر قسمتهايي از DNA عمل ميكند كه ميتواند موجب كاهش التهاب شود. نقش مهم زردچوبه بر سلامت مغز به نوشته هاي Vedic برميگردد كه مربوط به بيش از ۳۰۰۰ سال پيش است.
۶-تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از كولين است كه يك ماده ي شيميايي پيشگام براي توليد يكي از مهمترين ناقلهاي عصبي يعني استيل كولين است. علاوه بر آن تخم مرغ حاوي كلسترول است كه يكي از تركيبهاي مهم غشاي سلولهاي مغزي و آنتي اكسيدن محافظ مغز است.


:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

پرازوسين دارويي است كه براي درمان فشار خون بالا تجويز ميگردد.
اين دارو در درمان بيماراني كه مشكل پروستات داشته و يا نارسايي احتقاني قلب، سندورم رينود و در آخر فئوكروموسيتوما دارند هم بكار ميرود.
برخي پزشكان اين دارو را براي افرادي كه داراي اختلال استرسي پس از آسيب رواني هستند هم تجويز مي كنند.
اين دارو از طريق شل كردن رگ هاي خوني براي عبور راحت خون عمل ميكند.
شكل دارويي پرازوسين به صورت قرص و كپسول مي باشد.
احتياط در خصوص مصرف پرازوسين
ممكن است پس از مصرف اوليه دچار سرگيجه شويد؛ زيرا اين دارو فشار خون را پايين ميآورد. اين حالت تا زماني كه بدن با اين دارو سازگار شود برقرار است. در صورت مصرف سريعاً از جاي خود بلند نشويد.
افراد كهنسال ممكن است نسبت به عوارض جانبي اين دارو حساسيت داشته باشند. به خصوص حالاتي نظير سرگيجه و يا از حال رفتگي داشته باشند كه خطر افتادن را بالا ميبرد.
پيش از جراحي مخصوصاً جراحي چشم با پزشك خود در خصوص مصرف اين دارو مشورت نماييد.
مصرف اين دارو را پيش از مشاوره اوليه با پزشك متوقف نكنيد. به دليل اينكه، در صورت قطع مصرف امكان دارد عوارضي به دنبال داشته باشد. به همين دليل شايد نياز باشد كه دوز دارويي تان به تدريج كاهش يابد.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

كلسي تونين (تيروكلسي تونين) هورمون پروتئيني كه در انسان و ديگر پستانداران ترشح مي شود و عمدتا سلول هاي C در غده تيروئيد موجود است.
نقش اصلي كلسي تونين در پيشگيري از پوكي استخوان است.
اثر كلي كلسي تونين كاهش غلظت كلسيم خون در هنگام بالا رفتن از حد طبيعي مي باشد.
همچنين ميزان غلظت فسفر در خون را كاهش مي دهد.
هورمون: بافت يولتي موبرن چيال و كلسي تونين
كشف كلسي تونين (تيروكلسي تونين) در سال 1961 اهميت مطالعات تطبيقي ​​در غدد درون ريز را نشان داد.
اهميت آن در انسان مشخص نيست، زيرا بيماراني كه سطح بسيار پايين يا بسيار بالايي از كلسي تونين دارند اثرات نامطلوب را نشان نمي دهند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

اعتقاد بر اين است كه منيزيم به شكل سيترات، كلات و كلريد بهتر از مكمل هاي منيزيم در اكسيد و سولفات منيزيم جذب مي شود. مكمل هاي مختلف منيزيم وجود دارد كه عبارتند از:

كلات منيزيم – بسيار قابل جذب است و در غذاهاي طبيعي يافت مي شود. اين نوع به اسيدهاي آمينه چندگانه (پروتئين) محدود شده و براي بازيابي سطوح منيزيم استفاده مي شود.
منيزيم سيترات – منيزيم تركيب شده با اسيد سيتريك. ممكن است در مواردي كه در دوزهاي بالا مصرف مي شود اثر ملين داشته باشد اما براي بهبود هضم و جلوگيري از يبوست بي خطر است.
روغن كلريد منيزيم – منيزيم به شكل روغن كه مصرف آن براي روي پوست و به افراد مبتلا به اختلالات گوارشي كه نمي توانند منيزيم از طريق مواد غذايي جذب كنند، داده مي شود. ورزشكاران گاهي از روغن منيزيم براي افزايش انرژي و استقامت استفاده مي كنند، درد عضلاني خسته كننده، زخم ها و يا تحريك پوستي را بهبود مي بخشد.
منيزيوم گليسينات – بسيار قابل جذب است، براي هر كسي كه داراي كمبود منيزيم است توصيه مي شود و احتمالا اثرات مليني كمتري نسبت به برخي از مكمل هاي منيزيم دارد.
تريونات منيزيم – سطح بالايي از جذب پذيري و قابليت دسترسي بيولوژيك دارد زيرا مي تواند در غشاي ميتوكندري نفوذ كند. اين نوع از منيزيم به آساني قابل دسترس نيست، اما با انجام تحقيقات بيشتر، ممكن است به طور گسترده اي مورد استفاده قرار گيرد.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

 اگر فرزند شما تب دارد، بدیهی است که برای بهبودی او هر کاری انجام خواهید داد. علاوه بر دارو و توجه، باید مراقب غذای مصرفی فرزندتان هم باشید. معمولاً بچه ها در هنگام تب از خوردن غذا امتناع می ورزند. این می تواند آنها را خسته، ضعیف و لرزان نشان دهد. خوردن غذای سالم (صرف نظر از کمیت) همچنین نقش مهمی در بهبودی سریع آنها دارد.

 
بسیاری از افراد این ذهنیت را دارند که کودکان بیمار نباید در طول تب یا سرماخوردگی، هیچ میوه ای مصرف کنند. نظر این افراد تنها از یک اعتقاد کورکورانه ناشی می شود. این یک عقیده ی غلط است که خلاف آن به اثبات رسیده است.
 
موز سرشار از ویتامین B6 است که به آرامش بافت عضله برونش کمک می کند. گفته می شود موز باعث بهبود سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز سرفه و سرماخوردگی هم می شود.
 
این بدان معنی نیست که باید کودک بیمارتان را به خوردن موز زیاد مجبور کنید. مصرف موز در حد اعتدال راهی مناسب برای مبارزه با سرفه و سرماخوردگی است.
 
موز را می توان با اطمینان در هنگام سرفه و سرماخوردگی، قبل از ظهر(نیمه ی اول روز) مصرف کرد.
 
همانطور که در بالا هم اشاره شد، یکی از توصیه های پزشکان مصرف منظم موز در هنگام سرماخوردگی و تب است. خوردن موز تاثیرات مفیدی بر مقابله با ویروس آنفلوآنزا میگذارد و می تواند یکی از راههای طبیعی درمانی برای درمان این بیماری بخصوص در بچه ها باشد.


:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

اگر احساس ضعف و خستگی بیش از حد دارید نتیجه کم خونی (کم خونی ناشی از فقر آهن) است، به احتمال زیاد در این صورت نمیتوانید فعالیتهای عادی خود را نیز انجام دهید.

اگر دچار کم خونی شدید هستید، ممکن است این علائم را داشته باشید: تنگی نفس، ناراحتی قفسه سینه، تپش قلب یا احساس ضعف (بیحالی).

کم خونی یا فقر آهن، ممکن است ناشی از خونریزی واژن، ادرار یا مقعد باشد. با این حال، احتمال اینکه در نقطهای از بدنتان خونریزی داشته باشید ولی متوجه نشوید وجود دارد.

هنگامی که رودهتان کار میکند متوجه خون قرمز روشنی میشوید. بدین معنی که از دستگاه گوارشیتان خون کمی رفته است که ممکن است نشانه ی کم خونی ناشی از فقر آهن باشد.

هنگامی که روده تان کار میکند، رنگ مدفوع سیاه یا قرمز میشود، این حالت نشان دهنده این است که خون از روده تان در حال خارج شدن و باعث کمخونی میشود.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

والزارتان یک داروی تجویزی است که به دو صورت قرص و مایع خوراکی دردسترس است. والزارتان تحت نام تجاری Diovan موجود است. این دارو بصورت داروی ژنرال (عمومی) هم موجود میباشد. داروهای ژنرال معمولا ارزانتر از داروهای تجاری هستند. در برخی موارد، فرم و قدرت داروهای تجاری و عمومی باهم متفاوت است. ممکن است قرص خوراکی والزارتان بعنوان بخشی از درمانهای ترکیبی مصرف شود. بعبارت دیگر ممکن است همراه با داروهای دیگر استفاده شود.


موارد استفاده
پایین آوردن فشارخون
درمان نارسایی قلبی و پایین آوردن خطر بستری شدن بخاطر نارسایی قلبی
کاهش خطر مرگ بعد از حمله ی قلبی
نحوه عملکرد
والزارتان به گروهی از داروها بنام آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین II تعلق دارد. داروهای متعلق به یک دسته عملکرد مشابهی دارند و برای شرایط مشابهی مورد استفاده قرار میگیرند.
والزارتان اثر ضدفشار خون دارد. این دارو موجب ریلکس شدن رگهای خونی میشود.
بعلاوه موجب میشود که کلیه آب و نمک اضافه را از بدن خارج کند. این فعالیتها به پایین آمدن فشارخون کمک میکند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

پولیپ رشد غیرطبیعی بافت است که مانند برآمدگی های کوچک یا ساقه های کوچک قارچ بنظر میرسد. اکثر پولیپها کوچک هستند و عرض آنها کمتر از 1.5 سانتیمتر است. در این مطلب به طور کامل شما را با بولیپ آشنا می کنیم.

پولیپ کولون (روده ی بزرگ) بیشتر شایع است اما پولیپها میتوانند در اندامهای زیرهم تشکیل شوند:

کانال گوش
معده 
روده/کولون 
بینی 
رحم 
گلو
بیشتر پولیپها خوش خیم یا بعبارت دیگر غیرسرطانی هستند ولی سرطان میتواند منشآ آن باشد. پزشک بااستفاده از بیوپسی (بافت برداری) مشخص میکند که آیا سلولها سرطانی هستند یا خیر.

درمان پولیپها به محل قرارگیری، اندازه و خوش خیم بودن آنها بستگی دارد.

ادامه مطلب...

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

قارچ پوست سر یک عفونت قارچی است. این عفونت برروی پوست سر و موها اثر میگذارد و موجب لکه های کوچک، خارش و پوسته ریزی پوست سر میشود. این بیماری یک عفونت بسیار مسری است که از طریق تماس افراد با حوله، کلاه، برس و بالش فرد آلوده منتقل میشود. قارچ پوست سر در کودکان بیشتر شایع است اما میتواند در هر سنی اتفاق بیفتد.

علت ها
قارچها که درماتوفیت ها هم نامیده میشوند موجب عفونت قارچی برروی پوست سر میشوند. قارچها ارگانیسم هایی هستند که از بافتهای مرده مانند ناخن، مو و لایه های خارجی پوست تغذیه میکنند. درماتوفیت ها محیطهای گرم و مرطوب را ترجیح میدهند بطوریکه در پوستهای عرق کرده رشد میکنند. ازدحام جمعیت و سطح پایین بهداشت رشد این قارچها را افزایش میدهد.

قارچ سر به راحتی به ویژه درمیان کودکان گسترش میابد. حتی با لمس پوست فرد آلوده میتوان به این عفونت مبتلا شد. اگر از شانه، رخت خواب یا دیگر وسایل فرد آلوده استفاده میکنید در معرض خطر قرار دارید.

حیوانات خانگی مانند گربه و سگ میتواند این عفونت قارچی را گسترش دهند. حیوانات مزرعه مانند بز، گاو، اسب و خوک میتوانند ناقل این بیماری باشند. بااینحال این حیوانات ممکن است هیچ نشانه ای از عفونت نداشته باشند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

بیماری کاوازاکی یا سندروم کاوازاکی یک بیماری نادر اما جدی است که موجب التهاب عروق در سراسر بدن میشود. این بیماری برروی گره های لنفاوی هم اثر میگذارد و موجب علایمی در بینی، دهان و گلو میشود. کاوازاکی شایعترین علت بیماریهای قلبی در کودکان است. در بیشتر موارد این بیماری در چند روز اول بدون مشکل درمان میشود. اگر کاوازاکی درمان نشود، موجب بیماری های قلبی سختی میشود. 

علایم
تخمین زده میشود که این بیماری هر ساله 4200 کودک در آمریکا را درگیر میکند. کاوازاکی بیشتر در پسرها و کودکان آسیایی و جزایر اقیانوس آرام شایع است. اگرچه کودکان و نوجوانان در هر قوم و نژادی میتوانند به این بیماری مبتلا شوند.

بیماری کاوازاکی در چند مرحله با علایم و نشانه های مختلف خود را نشان میدهد. این وضعیت بیشتر در اواخر زمستان و بهار اتفاق می افتد. در برخی کشورهای آسیایی این بیماری در اواسط تابستان بروز میکند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا
برخی داروهای خاص (مانند تتراسایکلین) نباید در دوران بارداری مصرف شود. اینها می توانند باعث تغییر رنگ دندانهای در حال رشد جنین شوند. 4 مرحله اصلی رشد دندان وجود دارد:
 
مرحله اول در حدود هفته ششم بارداری (حاملگی) آغاز می شود. در این شرایط، ماده اصلی دندان تشکیل می شود.
در مرحله دوم، بافت سختی که دندانها را احاطه کرده است، در حدود ماه سوم تا چهارم حاملگی تشکیل می شود.
بعد از به دنیا آمدن کودک، مرحله بعدی هنگامی اتفاق می افتد که دندان از لثه خارج شود (بیرون بزند).
سرانجام، کودک دندانهای اولیه یا دندان های شیری را از دست می دهد.
اجزای دندان
هر دندان دارای 4 قسمت اصلی است، از جمله:
 
مینا. لایه بیرونی دندان و سخت ترین ماده در بدن است.
عاج. لایه داخلی و قسمت اصلی دندان و بزرگترین بافت دندان است.
پالپ. بافت نرم داخل دندان است که دارای اعصاب، خون و توانایی تولید عاج است.
ریشه. قسمتی از دندان که آن را در فک محکم می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا
اولین دندان های کودک در حدود 6 ماهگی دیده می شود. بیست دندان اصلی کودک تا 2 یا 3 سالگی رشد می کند. بعبارت دیگر، کودک باید تا سن 3 سالگی، 20 دندان خود را داشته باشد. از 20 دندان اولیه، 4 عدد از آنها دندان نیش (2 تا در بالا و 2 تا در پایین) است.
رشد دندان های آسیاب و حالت محکم و تیز دندان های نیش، موجب می شود که کودک بتواند به راحتی غذا را بگیرد و آن را بجود.
16 تا 22 ماهگی: دو دندان نیش فوقانی، خود را به فضای بین دندانهای پیشین و مولر اول می رسانند.
17 تا 23 ماهگی: دو دندان نیش پایینی ظاهر می شوند.
ترتیب افتادن دندان های شیری درست به همان ترتیب رشد آنهاست. به این معنی که اول دندان های پیشین می افتند، سپس دو دندان مجاور آنها می افتند. این دندان های شیری بین سن 6 تا 12 سال می افتند.
اهمیت دندان های نیش چیست؟
دندان عقل نقش اساسی در دهان ندارد. اما دندانهای نیش فک بالا عملکردهای مهم زیادی را برعهده دارند ازجمله:
دندانهای نیش برای تراز کردن مناسب بقیه دندانها ضروری هستند. دندان های نامنظم می توانند منجر به بروز مشکلات مختلفی از جمله بروکسیم(دندان قروچه) ، پارگی بافت دهان ، اختلال مفصل تمپورومندیبولار (TMJ) یا سندروم مفصل گیجگاهی فکی و افزایش خطر ابتلا به بیماری لثه و پوسیدگی دندان شود.
آنها برای تنظیم موقعیت بقیه ی دندان ها مهم هستند. دندانهای نیش فک بالا اولین دندانهایی هستند که هنگام گاز گرفتن چیزی، احساس می شوند.
دندانهای نیش جزء آخرین دندانهای درآمده بشمار می روند(البته قبل از دندان عقل) و حدودا در سن 13 سالگی بصورت دایمی رشد می کنند. این دندان در زیبایی اهمیت زیادی دارند و خنده ی شما را زیبا و جذاب می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

ورزش به دو طريق باعث كاهش قندخون مي‌شود:

  1. هنگام ورزش ميزان حساسيت انسولين افزايش مي‌يابد و گلوكز مي‌تواند با انسولين همراه شود و توسط سلول‌ها مورد استفاده قراربگيرد. همچنين هنگام ورزش كالري مي‌سوزانيد كه باعث كاهش قندخون مي‌شود.
  2. ورزش كردن براي سلامتي شما بسيار مفيد است و مي‌تواند باعث كاهش وزن شما بشود. كاهش وزن مي‌تواند به شما كمك كند تا نيازي به داروهاي ديابت يا انسولين نداشته باشيد.

بسيار مهم است كه همواره از سطح قندخون خود آگاه باشيد. قند شما ممكن است بيفتد لذا همواره بايد يك ميان‌وعده غذايي همراه داشته باشيد. ورزش كردن نه تنها روي ديابت تاثيرگذار است بلكه روي ديگر جنبه‌هاي زندگي نيز تاثيرگذار است مثل:

  • كاهش فشارخون
  • كاهش استرس
  • افزايش انرژي و سرحال شدن.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا
  • بيشتر بخوريد. بيشتر از مصرف بدنتان كالري بخوريد. ميزان آن بستگي به ميزان فعاليت و متابوليسم بدنتان دارد؛ اما اگر وزن اضافه نمي‌كنيد، يعني به اندازه‌كافي غذا نمي‌خوريد.
  • وعده‌هاي غذايي را زياد كنيد. خوردن غذا در وعده‌هاي كوچكتر آسانتر از خوردن غذا در يك وعده غذايي سنگين است. صبح زود بيدار شويد، صبحانه بخوريد و سپس در طول روز 3 يا 4 وعده غذايي بخوريد.
  • غذاهاي پركالري بخوريد. غذاهاي چرب و كربوهيدراتي كالري زيادي دارند. مقدار كمي از آنها كالري زيادي به شما اضافه مي‌كند. مثل پاستا، ميوه‌هاي خشك، آجيل و …
  • پروتئين بيشتري بخوريد. براي بازيابي و رشد ماهيچه‌ها بايد پروتئين بخوريد. در هر وعده غذايي بايد پروتئين بخوريد، مثل ماهي، گوشت، تخم‌مرغ و …
  • مايعات بخوريد. غذاهاي تركيبي راحتتر از غذاهاي سفت هضم مي‌شوند. ميتوانيد از مخلوط جو، شير، موز، كره بادام زميني و كشك استفاده كنيد تا وزنتان زياد شود.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا
  • شست و شوي واژن: ۲ قاشق چاي خوري جوش شيرين را با يك ليوان آب مخلوط كنيد. از اين محلول براي شستشوي تمامي ناحيه واژن خود، ناحيه فرج يا لبهاي خارجي، لابياي كوچكي يا لبهاي كوچك دروني و مدخل واژن استفاده كنيد. وقتي از محلول جوش شيرين براي شست و شو استفاده كرديد، يك بار ديگر ناحيه را با آب معمولي شستشو دهيد و با يك حوله تميز آن را به صورت ضربه هاي آهسته خشك كنيد. در مصرف جوش شيرين افراط نكنيد زيرا قليايي بودن آن مي تواند باعث خشكي ناحيه شود.
  • نمك حمام: نصف فنجان جوش شيرين را به يك سطل آب ولرم اضافه كنيد. آن را درون وان حمام بريزيد و اجازه دهيد ناحيه تحتاني بدن شما تا كمر حداقل به مدت ۲۰ دقيقه در آب قرار بگيرد. مطمئن شويد كه واژن شما بخوبي در آب قرار گرفته است. سپس دوش بگيريد و خود را خشك كنيد.
  • نوشيدني تسكين دهنده: در يك ليوان آب، نصف قاشق جوش شيرين را حل كنيد و هنگامي كه شستشو امكان پذير نيست، آن را بنوشيد. مسلماً طعم نوشيدني دنيا را نخواهد داشت اما به كاهش نشانه‌هاي بو و خارش كمك خواهد كرد.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

كاهش كلسترول بادام زميني حاوي اسيدهاي چرب تك غير اشباع، به خصوص اسيد اولئيك است كه از بيماري هاي عروق كرونر (اختلال جريان خون در شريان هايي كه خون را به قلب مي رسانند) جلوگيري مي كند. كلسترول بد را كاهش مي دهد و كلسترول خوب را در بدن افزايش مي دهد. 
مبارزه با سرطان معدهپلي فنول (آنتي اكسيدان) در بادام زميني در غلظت هاي بالا وجود دارد؛ و همچنين توانايي كاهش خطر سرطان معده را با كاهش توليد نيتروس آمين سرطان زا، فراهم مي كند. بهترين و جديدترين روشهاي درمان سرطان معده در اينجا!
 تنظيم قند خون منگنز در بادام زميني به جذب كلسيم، سوخت و ساز چربي ها و كربوهيدرات هاي بدن و تنظيم قند خون كمك مي كند. در حال حاضر تنها مزيت ثابت شده بادام زميني براي خون همين كاهش قند خون مي باشد. 
 افزايش وزن با ريسك پايين در چربي‌هاي تك اشباعي خوب و غني از مواد مغذي، بادام زميني يك غذاي مناسب براي كاهش وزن است. اگر هر روز كره بادام‌ زميني را با نان هاي برش داده شده بخوريد، احتمال افزايش وزن كم‌تر است. 
مبارزه با افسردگي ترشح ناكافي سروتونين توسط سلول هاي عصبي در مغز باعث ايجاد افسردگي مي شود. بادام زميني حاوي اسيد آمينه اي به نام تريپتوفان است كه باعث آزاد شدن سروتونين مي شود و كمك مي كند با افسردگي مبارزه كنيد. 

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا
  • ضد انعقادها: در بعضي افراد، داروهايي مانند افدرين و گايافنزين ممكن است منجر به تشكيل سنگ هايي شوند كه با ادارا دفع شوند.
  • ادرارآورها: تريمترن براي درمان فشار خون بالا استفاده مي شود كه باعث تشكيل سنگ هاي تريمترن مي گردد. ديورتيك هايي كه ادرار را افزايش مي دهند، سبب افزايش غلظت كلسيم مي شوند و به همين دليل در كليه ي معدودي افراد سنگ تشكيل مي شود.
  • مهار كننده هاي پروتئاز: اينديناوير سولفات، مهار كننده پروتئاز براي افزايش تعداد سلول هاي CD4 + و كاهش تيتر HIV-RNA بيماران مبتلا به HIV و AIDS مورد استفاده قرار مي گيرد، به طور چشمگير خطر ابتلا به سنگ هاي ساخته شده از اينديناوير را افزايش مي دهد.
  • ضد انعقاد: داروهاي فلبامات، توپيرامات و زونيسامايد افزايش خطر ابتلا به سنگ.
  • استروئيدها: استفاده از كورتيكواستروئيد به صورت درازمدت مي تواند جذب كلسيم را از طريق روده افزايش دهد، منجر به هيپركلسيوري و افزايش خطر ابتلا به سنگ هاي حاوي كلسيم مي شود.
  • شيمي درماني: شيمي درماني سرطان منجر به تجزيه سلول مي شود و مي تواند سنگ اسيد اوريك ايجاد كند.
  • عوامل Uriغير مجاز مي باشدuric: داروهاي موجود در اين دسته از جمله كلشيسين و پروبنسيد باعث ايجاد هيپركلسيوري مي شوند و در نتيجه خطر ابتلا به اسيد اوريك و همچنين سنگ هاي كلسيم را افزايش مي دهد.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

1- خارش پوست

ممكن است خارش پوست را تا زماني كه التهاب وجود نداشته باشد جدي نگيريد اما ممكن است به علت وجود صفرا در جريان خون باشد كه ناشي از بيماري كبد است. وقتي مجراي صفراوي شما مسدود مي شود، صفرا به جريان خون منتقل مي شود؛ و در زير پوست تجمع مي يابد و باعث خارش مي شود.

2- آنژيوم عنكبوتي

مويرگهاي كوچكي مانند تار عنكبوت هستند كه زير پوست ديده مي شوند. آنها بخاطر سطح بالاي استروژن ايجاد مي شوند كه نشانه آن است كبد به درستي كار نمي كند و هورمون هاي شما را متابوليزه نمي كند. اين مويرگهاي ناخوشايند اغلب بر روي صورت و پاها ظاهر مي شوند، زيرا بزرگ شدن شريان ها باعث مي شود، مويرگ هايي كه از آنها منشعب مي شوند بزرگ شوند.

3- كبودي و خونريزي

اگر متوجه شديد كه پس از زخمي شدن خونريزي بيشتر از حد نرمال است، ممكن است نشانه اي از اين باشد كه كبد شما سالم نيست؛ و پروتئين هايي كه بايد خون را لخته كنند ديگر توليد نمي شوند.

4- تنفس بد

تنفس بد مي تواند نشانه بسياري از مشكلات سلامت، مانند سينوزيت يا بيماري لثه را باشد، اما مي تواند نشانه اي از آسيب كبدي نيز باشد.

تنفس بد در طي مشكل كبد به عنوان hepaticus foetor نيز شناخته مي شود. اين عارضه وجود بوي ميوه اي در خون است كه بوسيله سطح بالاي دي متيل سولفيد در خون ايجاد مي شود و در خون افرادي اتفاق مي افتد كه از سيروز كبدي رنج مي برند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

مسیر پیاده روی خود را (مثلا از منزل تا محل کار) هر روز تغییر دهید و از مسیری متفاوت رفت و آمد کنید
گاهی اوقات بجای معمولی راه رفتن بر عکس (به پشت) راه بروید
با آدم های خلاق معاشرت کنید
روزانه ۱۰ دقیقه با مداد روی کاغذ هر چیزی که دوست دارید را طراحی کنید (بدون استفاده از پاک کن)
هر روز حداقل ده دقیقه کتاب (در موضوعات متنوع) مطالعه کنید و در کنار هر پاراگراف کتاب، نظر/نقد خود را در یکی دو خط یادداشت کنید
یک رمان یا کتاب داستان بخوانید و سعی کنید وقتی به نیمه کتاب رسیدید بقیه آن را خودتان پیش بینی کنید و برای خودتان مقابل آینه توضیح دهید
یک کلمه از داخل یک مجله/روزنامه (ترجیحا اخبار روز) پیدا کنید و در مقابل آینه با صدای بلند ۵ دقیقه از خودتان راجب آن تحلیل و صحبت کنید
یک ساز موسیقی را شروع به یادگیری کنید
محیط اتاق/محل کارتان را هر چند وقت یک بار تغییر دهید و اجازه دهید هفته ای یک بار به هم ریخته و شلوغ باشد

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

۱- کارتان را مشخص کنید (هدف مشخص داشته باشید)


قبل از اینکه بتوانید روی یک وظیفه تمرکز کنید، باید دقیقا بدانید که این وظیفه چیست. اهداف مبهم مانند “نوشتن یک گزارش ” شما را ناامید می کند و نمی دانید از کجا باید شروع کنید، به همین علت ممکن است آن را به تعویق بیاندازید! هدف خود را به وظایفی با اندازه های کوچک تقسیم کنید، هر کدام با یک شروع و پایان مشخص. برای مثال، اگر در حال نوشتن یک گزارش، مقاله یا اصطلاح مقاله هستید، می توانید با “ایجاد یک طرح کلی ” شروع کنید.

یک هدف روشن و دقیق مانند این باعث می شود که شروع به کار با آن آسان تر شود و راحت تر به پایان برسد. تقسیم هر پروژه بزرگی به اندازه های کوچک می تواند به شما انگیزه بدهد. هر بار که شما یک قسمت از کار را انجام می دهید، حتی یک قسمت کوچک، در مغز شما دوپامین (یک ماده شیمیایی مغزی که به حفظ توجه، بهره وری و انگیزه کمک می کند) ترشح می شود.

۲- بهینه سازی محیط مطالعه


برای اینکه حداکثر تمرکز را پیدا کنید، محیط خود را بهینه کنید. هنگامی که محیط بیش از حد گرم و یا سرد و یا بیش از حد پر سر و صدا یا آرام باشد، توانایی شما برای تمرکز کاهش خواهد یافت. همچنین وسایل خود را مرتب کنید تا ذهن شما هم مرتب شود و نظم پیدا کند. برای بهینه کردن روش های زیر را هم دنبال کنید:

از بین بردن درهم ریختگی
درهم ریختگی های محل کارتان را از بین ببرید. اسکن مغز به طور قطعی نشان می دهد که درهم ریختگی بر توانایی شما برای تمرکز و پردازش اطلاعات تاثیر می گذارد. کار در یک محیط مرتب و تمیز می تواند شما را بیشتر متمرکز و مولد کند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا

۱- از نسخه های چاپی استفاده کنید
تبلتها و دیگر وسایل الکترونیک راحت و قابل حمل هستند، اما تحقیقات نشان می دهد که مطالعه کردن با وسایل چاپی سنتی هنوز از امتیاز بالایی برخوردار می باشد. برخی از محققان به استفاده ازعادات تعاملی نظیر کارهای عملی در کنار یادگیری درس، استفاده از ابزارهای دیجیتال و افزایش تجربه دانشگاهی اشاره دارند، اما بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان گفته اند؛ ترجیح می دهند برای مطالعه و کار مدرسه نسخه چاپی داشته باشند تا دیجیتالی. یک استاد روانشناسی دریافت، دانش آموزان برای یادگرفتن موضوع جدید با استفاده از رایانه نیاز به تکرار بیشتری دارند در حالیکه در مورد مطالعه با کتابهای چاپی اینگونه نیست.

۲-گوش دادن به موسیقی
بعضی از متخصصان معتقدند که هنگام مطالعه، سکوت کردن یا گوش دادن به موسیقی تمرکز را بالا می برد، بسیاری معتقدند بازی کردن و گوش دادن به نوع خاصی از موسیقی ” مانند این موسیقی ها ” می تواند به دانش آموزان برای بکار بردن بخشی اضافی از مغزشان به آنها کمک کند. برای این کار باید از موسیقی به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید یعنی ولوم را در حد ۱ یا ۲ نگه دارید.

۳- ورزش کردن
تاثیر ورزش بر سلامتی مغز و حافظه و سلامت روان ثابت شده است. مطالعات نشان می دهد که توانایی های ذهنی ما حتی با یک تمرین کوتاه افزایش می یابد، زیرا بدن ما اکسیژن و مواد مغذی را به مغز پمپاژ می کند. همچنین تحقیقات جدید پیشنهاد می کنند که بهترین ورزش یوگا و شناست که بهترین زمان انجام آنها اول صبح یا اول شب می باشد.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد